Sunday, August 21, 2011

Curug Cibeureum (With Indonesian Translation)


Cibeureum waterfall or Curug Cibeureum, as people nearby call it, is a tourism object located around the area of Cibodas botanical garden, 100 KM or approximately 2 hours by car from Jakarta. Here, we will enjoy beautiful sceneries of mountain and find beautiful-red waterfall after treading on a stony-road for about 3 Kilometers.  This tourism object is one of the places which will be passed if you want to climb Gunung Gede Pangrango (mount). 

Air terjun Cibeureum atau curug Cibeureum, sebagaimana masyarakat sekitar menyebutnya, adalah sebuah objek wisata yang terletak di sekitar area Kebun Raya Cibodas, 100 KM atau kurang lebih 2 jam dari Jakarta dengan menggunakan mobil. Disini, kita akan menikmati pemandangan indah pegunungan dan menemukan air terjun merah yang cantik setalah menapaki jalan berbatu kurang lebih sejauh 3 kilometer. Objek wisata ini merupakan salah satu tempat yang akan dilewati jika anda berniat untuk mendaki Gunung Gede Pangrango. 

the stony road
the map to Gunung Gede Pangrango

Not only stones, brushes, trees, and jungle-like condition, the things that we will find on the way to Curug Cibeureum, but also Talaga Biru and jembatan Gayonggong (Gayonggong bridge). Talaga Biru is a lake which color is blue because of blue algae which grow in the lake, while jembatan Gayonggong is a 500-meter bridge which was built 2 meters above ground. It was built because the area below the bridge is marshland.

Hal yang akan kita temukan di perjalanan ke Curug Cibeureum bukan Hanya bebatuan, semak-semak, pepohonan dan kondisi bagaikan di hutan, tetapi juga Talaga biru dan Jembatan Gayonggong. Talaga biru adalah sebuah danau yang warnanya biru, disebabkan oleh alga biru yang tumbuh di danau, sedangkan Jembatan Gayonggong adalah sebuah jembatan yang panjangnya 500 meter, dibangun 2 meter diatas tanah. Jembatan ini dibangun dikarenakan area dibawahnya adalah rawa-rawa.
 
explanation of Talaga Biru
Talaga Biru (behind)
Jembatan Gayonggong (01)
Jembatan Gayonggong (02)
  
After keeping on walking on the 3 kilometer stony-road, finally we get there! This is it!
Curug Cibeureum . . .

Setelah terus berjalan di jalan berbatu yang jaraknya 3 kilometer, akhirnya kita sampai juga ! Ini dia! Curug Cibeureum. . .

finally , the waterfall is in vicinity
in front of the waterfall
at waterfall no.2 (smaller waterfall beside)
under the waterfall

This tourism object is well-known, not only among domestic tourists, but also among foreign tourists. Are you a foreigner? visit Indonesia , visit Curug Cibeureum :) . 

Objek wisata ini terkenal, bukan hanya diantara turis domestic, tapi juga diantara turis mancanegara. Anda orang asing? kunjungi Indonesia, kunjungi Cibeureum :) . 

with a tourist from Sweden
with tourists from Germany

1 comment: